Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne w grupie 4-latków pt. Moje uczucia i emocje

W dniu 20 grudnia 2024 r. w grupie 4-latków zostały przeprowadzone zajęcia pt. „MOJE UCZUCIA I EMOCJE”. Podczas zajęć dzieci zostały wprowadzone do tematu emocji (czym są, jak się przejawiają, co jest ich źródłem, w jaki sposób wyrażamy emocje), posłużono się przy tym planszami, ilustracjami z gazet pokazującymi osoby przeżywające różne emocje oraz maskotkami w kolorach emocji tzw. potworami emocji. Dzieci chętnie odpowiadały na zadawane pytania dotyczące uczuć i przeżywanych emocji (Co znaczy czuć emocje? Jakie mogą być emocje? Co powoduje, że czujemy jakieś emocje? Jak poznajemy po sobie i innych, że przeżywamy jakieś emocje? Czy emocje są potrzebne? Czy nasze emocje mogą mieć wpływ na innych? Jak możemy pomóc osobie która jest: smutna, zła, zawstydzona, boi się? Czy można kogoś kochać i jednocześnie być na niego złym? Dlaczego? Czy można kogoś nie lubić i jednocześnie być dla niego miłym? Dlaczego? Czy można bać się i jednocześnie być czuć radość/ być szczęśliwym?).

Dzieci mogły samodzielnie stworzyć twarze emocji i uczuć przy użyciu filcowych tablic wyrażania emocji. 4-latki poprzez zabawę rozwijały umiejętności emocjonalno-społeczne tj. rozpoznawania i nazywania swoich uczuć w konkretnych sytuacjach, rozpoznawania i nazywania uczuć innych w konkretnych sytuacjach, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, ćwiczenie podejmowania określonych czynności, które pomagają regulować emocje, rozwijanie umiejętności mówienia o swoich emocjach, kształtowanie empatii, budowanie realnego poczucia własnej wartości, rozwijanie empatii i uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych, rozwijanie inteligencji emocjonalnej i związanych z tym kompetencji, budowanie dobrych relacji, uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych.

Dzieci miały możliwość zabawy klockami kreatywnymi Montessori pt. „Wyzwania zmieniające twarz emocji”. Gra, która dostarczyła mnóstwa radości, ćwiczy koncentrację uwagi, pobudza kreatywność, wspomaga logiczne myślenie, wspiera prawidłowy rozwój zdolności manualnych, a co najważniejsze wspiera w nauce nazywania i wyrażania emocji.

Pożegnanie odbyło się kręgu: „Iskierka przyjaźni” – prowadzące przekazały uścisk dłoni wraz ze słowami „Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niechaj wróci do mych rąk”.

Zajęcia przeprowadziły: mgr Joanna Reśczak i mgr Urszula Dulak

472005313 1408189130162248 3487909438730509043 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
467719809 615705391030930 3079586688333503971 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
467688641 951075160280816 6696360850090265843 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462587393 2084857745281329 2565960539884436639 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462584066 942604257420580 6863602633651132835 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
464678140 1318710065974280 8012542737989289423 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
471817049 555232747496844 1889759108483512230 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462550699 955044266001777 6142769361663530549 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
471952701 560353250165275 8430643831437254138 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462588416 1126858709065415 1583416567663485702 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462583107 1139170107272412 4870057075766194571 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462560315 3789940924578391 7074599921310237676 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462585828 1754901528385527 2871783232206485963 n
Zabawa maskotkami w kolorach emocji tzw. potworkami emocji
462551952 900270698948266 1674172785981669705 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
467728041 962004332508639 3743715879388639610 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
467809040 947924903974518 3497299706426010145 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
467897622 1651755242363283 1995507801608066734 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
471613850 824158483125453 1089810834743384003 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
471853987 914275454201609 6278218686952579260 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
472002908 911181834473669 6315487717538653981 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
471475117 3324724667662525 744590817565166555 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
467719809 1130985398377416 3100578238824959013 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462585707 1298336427869481 3724039999428666761 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462584075 1184636646414455 5365238186700898051 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462587520 1708844713009311 170512556572981191 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462577670 963314195684853 8914709499814695937 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462584143 1258006701982826 657556164228158967 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462574530 979942860860591 7259200535490071681 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462581209 1628019464479429 4831732708071873741 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
462568827 2086329611805060 6127065907756262807 n
Rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych przy użyciu filcowej tablicy wyrażania emocji
« z 2 »